jueves, 3 de octubre de 2013

“Fundido a negro carbón” presentación del llibru y pincheu. Xueves día 3 a les 20:00h

Esti xueves día 3 a les 20.00h arrinca la programación d'actividaes del Centru Social Autoxestionáu La Semiente cola presentación del llibru “Fundido a negro carbón” de la editorial “El pescador de agua dulce”. Onde se compila´l trabayu documental del fotógrafu asturianu Monty (Sergio Montero) al roriu l’últimu conflictu obreru que solmenó Asturies y les zones mineres de Llión y Aragón en 2012, el conflictu de la minería. La presentación va correr a cargu del propiu Monty y de Pablo Rodríguez Medina, ambós entreguinos y vieyos amigos de La Semiente.
Cola publicación d'esti llibru remanez pal públicu una colección fotográfica que ta destinada a caltener la memoria del quiciabes sía l'últimu cartuchu d'una llarga llucha qu'empezó xusto al par que la estracción de les primeres piedres de carbón. Les movilizaciones de la minería en 2012 volvieron allugar al sector como la piedra angular del movimientu obreru.
Con prólogu del escritor Pablo Rodríguez Medina'l trabayu amuesa 70 instantánees que dibuxen el final d'un conflictu y de una hestoria, qu'empezó a mediaos del sieglu XIX cola implantación de la industria hullero nel corazón de Asturies.
Parte de los beneficios que se llogren pola vienta del llibru van ser destinaos a financiar los procesos xudiciales de el trabayadores deteníos mientres el conflictu col fin d'ocupar el so llugar como última de les acciones del mesmu.
Cita al Prólogu de Pablo Rodríguez Medina:
Los paisaxes de la mio infancia pueblense de símbolos mineros. Les mios primeres cartiyes de llectura fueron pancartes y pintaes nes parés que falaben, va trenta años, d'una reconversión que nunca foi efectiva, que siempre tevo a puntu d'empecipiar la so marcha, que los poderes políticos nun s'encargaron d'acometer. Anticipo con esto que nun soi neutral. Quiero dicir que nun voi ser oxetivu, que nun puedo ser oxetivu, que nun quiero selo; que tomé partíu.
Nestes fotografíes, tomaes a cuerpu de conflictu, goliendo l'adrenalina del enfrentamientu, la emoción a les salíes de los encierros, el vehemente silenciu de los berros nes manifestaciones, Montero da cuenta del últimu episodiu d'esta llucha. Frente a la imaxe épica que se vendió del mineru, belicosu, batallador, dinamiteru, que los medios de persuasión contaminaron una y otra vez col propósitu de criminalizar y condergar la llucha, intoxicando con medies verdaes los pretendíos privilexos d'un oficiu, diré-yos que poca xente más pacífico van topar que la xente de la minería.
La mitoloxía cai y la realidá vese nestes semeyes: xente normal, homes y muyeres, rapazos, neños, persones en fin que s'emocionen, que rin, que lluchen, qu'asisten col so sofitu, qu'empresten el so aliendu

No hay comentarios:

Publicar un comentario