lunes, 6 de agosto de 2012

CONTRA LES REDAES RACISTES Y LES ESPULSIONES D'INMIGRANTES NEL OCIDENTE DE ASTURIES.


Un bon cristianu.
Nos últimos meses, la Policía Nacional de L.luarca llevó a cabu numberoses redaes racistes en localidaes como L.luarca, A Veiga, Trevías y Cadavéu. Inmigrantes de diverses nacionalidaes, que lleven tiempu viviendo na zona y desenvolviendo actividaes tan imprescindibles como'l cuidu de persones mayores, vieron cómo la policía nacional identificába-yos pela cai, a la salida de la compra, na parada l'autobús ya inclusive nes sos propies cases –valiéndose de los datos del padrón municipal–.
Un grupu de persones y colectivos sociales tubieron en L.luarca, pa denunciar estes redaes y a los sos responsables, empezando pol xefe de la policía nacional de L.luarca, Ignacio Ramón González-Cachón Delgado, y el Delegáu de Gobiernu en Asturies, Gabino de Lorenzo.

Esti ye'l testimonio que quixeron dexar patente y del que queremos faénos ecu:

Denunciamos estes redaes, de primeres, porque son illegales. Numberosos organismos de derechos humanos certificaron la esistencia d'estos controles d'identidá en tol territoriu español y confirmaron el so calter illegal. Tanto ye asina qu'el mesmu sindicatu policial viose obligáu a criticalos por esponer a los mesmos axentes a ser denunciaos por práctiques illegales. El pasáu 20 de mayu, una circular del Ministeriu del Interior reconocía la esistencia de diches actuaciones y decretaba la so prohibición, p'asina torgar “práctiques que traigan una restricción indebida de los derechos y llibertaes de los inmigrantes”.
Sicasí, como pudimos comprobar, estes redaes siguen llevándose a cabu. La máxima espresión d'estes irregularidaes ye la de llevar les identificaciones a les mesmes cases de les persones inmigrantes, aprovechándose del posible desconocimientu del so derechu a la inviolabilidá de la casa.

Denunciamos estes redaes de calter racista, amás, porque son inhumanes y porque son l'entamu d'un círculu viciosu de violación de los derechos humanos. Cuando la policía detien a una persona por escarecer de documentación, puede tenela inclusive hasta dos nueches nel calabozu. Cónstanos qu'hubo detenciones por esti motivu na comisaría de L.luarca, a pesar de que la mentada circular del Ministeriu del Interior señala la improcedencia de treslladar a dependencies policiales a inmigrantes que, entá escareciendo de permisu de residencia, identificárense.
L'apertura d'un procedimientu d'espulsión puede terminar nuna multa alministrativa, yá de por sí una carga económica enorme pa persones que tán tratando de sobrevivir en condiciones bien precaries. Pero la policía de L.luarca, en coordinación cola Delegación de Gobiernu, trata de llevar entá más allá los procesos, promoviendo que persones inmigrantes, dempués de sufrir el calabozu, sían llevaes a Madrid ya internaes nun Centru d'Internamientu d'Estranxeros (CIE). Numberosos informes rellaten qu'estos centros son peores que les cárceles, a pesar de ser oficialmente centros “non penitenciarios”. Nellos les condiciones de salobridá son detestables, hasta'l puntu de que se producieron albuertos de muyeres embarazaes que taben internaes; nos meses d'avientu y xineru pasaos produciéronse dos muertes en CIEs por cuenta de una asistencia sanitaria desaparente.
La policía y la Delegación de Gobiernu pretenden unviar a un d'estos centros a una muyer nixeriana, residente en L.luarca. Esta muyer, que sufrió un llargu periplu hasta llegar a Europa –fuxendo de la probeza–, sufre agora la violencia d'un sistema que la trata como a una criminal: ta obligada a presentase dos veces al mes na comisaría de L.luarca y nel xulgáu de Navia, y espónse a una inminente detención ya internamientu. Dende'l CIE puede ser incluyida n'un de los vergonzosos vuelos de repatriación qu'entama'l gobiernu español. Esisten evidencies –vídeo y testimonios– de los malos tratos y palices sufiertes por inmigrantes nel aeropuertu de Barajas nel momentu de la espulsión. Un compatriota d'esta vecina de L.luarca, Osamuyi Aikpitanyi, morrió afogáu n'un d'estos vuelos dempués de que la policía punxéra-y na boca cinta de pegar pa evitar les sos protestes.

¿Por qué estes persones fuxeron de Nixeria? Porque se ven sumíes na probeza, mientres del so país salen millones y millones de barriles de petróleu y grandes cantidaes de gas p'asegurar el nuesu enorme consumu enerxéticu. Na zona d'estración petrolera, la esperanza de vida nun llega a los cuarenta años. Nel postreru mediu sieglu, produciéronse arramaos de petróleu equivalente a un desastre del Prestige cada añu y mediu.

¿Por qué son hostigadas pola policía? Mientres la última década haise promovido un sofisticáu sistema represivu pa xenerar mieu ya inseguridá ente la población inmigrante, garantizando d'esa manera que se conviertan en fuerza de trabayu barata pa sectores imprescindibles de la economía española.

Vecines y vecinos de L.luarca, faemos un llamamientu a manifestar el nuesu refugu a la persecución y detención de persones inmigrantes; llamamos amás a la solidaridá con toles persones que sufrieron les redaes y, güei especialmente, cola vecina nixeriana que ta amenaciada d'internamientu y espulsión.

NON A LES REDÁES RACISTES
NON A LES ESPULSIONES
NENGUNA PERSONA YE ILLEGAL



No hay comentarios:

Publicar un comentario