lunes, 9 de junio de 2014

Presentación del llibru “Grupos autónomos, una crónica de la transacción democrática” a cargu del autor, Joni D.

Esti xueves día 12 a les 20:00h l’escritor Joni D. preséntanos nel centru Social Autoxestionáu La semiente, el primer llibru que trata d'una manera antropolóxica, hestórica y periodística, la trayectoria de los nuevos miembros de los grupos autónomos armaos que, a partir del MIL y hasta bien entráu'l gobiernu socialista,llucharon contra'l sistema social baxo’l cual vivieron. Una visión d'una parte de la hestoria, escaecida y callada, que, agora, encarase d'una manera valiente pero dafechu distinta a los llibros d'hestoria clásicos, con una estructura bien personal y nada habitual que da'l verdaderu protagonismu a la evolución social y política d'unos mozos en cuenta de faelo sobre los mesmos ellos mesmos.

Sinopsis del llibru:
En septiembre de 1973 yera desarticuláu'l MIL pero aquella razia nun acabó col movimientu autónomu armáu sinón que reforzólu. Les acciones pa intentar evitar la execución de Puig Antich, primero, y les que se llevaron a cabu pa espresar la rabia darréu de matalu, estendiéronse como una mancha aceite.
Un añu dempués de la desarticulación de la OLLA y los GARI morría'l dictador, en poco tiempu pasose de lluchar contra una dictadura fascista a faelo contra una democracia capitalista y monárquica.
Fueron los tiempos en que'l rei xuró los Principios del Movimientu Nacional y la Constitución, el PSOE abandonó'l marxismu, el PCE dexó tras el republicanismu y el capital encontó les bases del sistema social que terminó entartallando social y económicamente a la ciudadanía del estáu español.
Foi una llucha que duró pocu más de diez años hasta qu'en 1984 desmanteláronse los últimos grupos activos.
Esti llibru avéranos a los mozos que formaron parte d'aquellos grupos autónomos que se remontaron ante la gran mentira llamada "transición democrática" y tamién al contestu nel que vivieron: la contracultura, l'autonomía obrera, la clandestinidá y, poques gracies, la represión. La muerte del Jebo, al españar l'artefactu que manipoliaba en Toulouse o l'asesinatu d'Agustín Rueda na cárcel de Carabanchel formen parte d’esa hestoria callada.

Notes sobre l'autor:
Joni D. nació en 1968 y dende bien mozu fexo xirar la so vida alredor de la cultura. Ente 1982 y 1996 fexo de músicu, cantante, periodista, editor fonográficu y promotor, siempre d'una manera non profesional nel sentíu económicu de la palabra. En 1997 creó la empresa de promoción musical Hace Color, con dalgunos de que los sos grupos, como Cheb Balowski, La Kinky Beat, Joxe Ripiau o Fermin Muguruza, dio, polo menos, media vuelta al mundu.
A finales del añu 2010 publicó'l so primer llibru "Que pagui Pujol! Una crónica punk de la Barcelona de los 80", un llibru que pañaba les sos memories de mocedá y que recibió una gran respuesta per parte de crítica y públicu. Foi, amás, el primer llibru d'una nueva editorial cooperativista, La Ciutat Invisible. La resultancia de la collaboración ente la nueva editorial y el novel autor foi totalmente inesperáu: más de 3000 copies vendíes en dos años incluyendo una edición en castellanu ocho meses dempués de la primer distribución del orixinal.

No hay comentarios:

Publicar un comentario