viernes, 22 de marzo de 2013

Suxerencies al Documentu Prioridaes del PGOU de SMRA

 Dende La Semiente, creemos na participación popular, en marcar nos el nuesu futuru y como primera piedra, presentamos nel nuesu ayuntamientu unes suxerencies pa la redacción del Plan Xeneral d' Ordenación Urbana.



A l'atención del Sr. Alcalde del Conceyu de Samartín del Rei Aurelio.

ASUNTU: Suxerencies al Documentu de Prioridaes del PGOU



Nel desenvolvimientu d'ellaboración del Plan Xeneral d'Ordenación Urbana de Samartín del Rei Aurelio, presentóse apocayá'l Documentu de Prioridaes de dichu Plan, atopándose nesti momentu nel  plazu llegal d'esposición pública con cuenta de que quienes asina lo deseyen puedan presentar suxerencies. Dende La Semiente defendemos un modelu de Planiamientu urbanísticu al serviciu de la población del nuesu conceyu, respetuosu col mediu ambiente y qu'encete les necesidaes esenciales en materia urbanístico d'un conceyu con graves problemes de desempléu, con una minería a puntu de desapaecer, con  un fracasu evidente nel modelu de reconversión minera siguida hasta'l momentu, con un índiz de población activa batiendo récords negativos nel estáu español, con una población por demás avieyada y con unes perdides  de población constantes nel tiempu desque s'empecipiara la reconversión minera, que tien como unu de los sos principales factores la emigración constante de la nuesa  mocedá que se ve obligada a llabrar el so futuru n'otros llugares. A esto habría qu'añadir  problemes de comunicación  cola Área Central Asturiana, el despoblamientu galopante de la zona rural del conceyu, la esistencia de zones degradaes, vertideros illegales y un bon  númberu de regueros que siguen virtiendo agües contaminaes al Nalón, ente otros asuntos.

Con éses teniendo en cuenta lo anterior, el  Centru Social La Semiente presenta les siguientes SUXERENCIES:

PRIMERA.- Magar ye verdá que, a efectos informativos, mientres el períodu d'esposición pública d'esti Documentu de Prioridaes fixeronse delles charres esplicatives y que’n dellos díes de la selmana, n'hores determinaes, atendiose al públicu col mesmu fin, entendemos qu'estes  acciones nun pueden despintar el fechu principal  de qu'el PGOU ta dearrollandose ensin un modelu claru y concretu de PARTICIPACIÓN CIUDADANA efectiva. Entendemos que, anque tarde, tovía se ta a tiempu de desarrollar y aprobar dichu modelu, pudiendo tomar como referencia los múltiples exemplos de participación siguíos en bona parte de los conceyos del estáu español. Creemos que implicar al vecindariu na so ellaboración  sería positivu pa llograr un PGOU que respuenda a los intereses de la población y, de camín, demostrar que la DEMOCRACIA PARTICIPATIVA ye un valor n'alza nesti Aytu.  

SEGUNDA.- Nesti casu, y non se debe  de considerar como una suxerencia, sinón como una crítica en  toa riegla. Constatamos que l'usu de la Toponimia tradicional del conceyu, oficial dende la so publicación nel  BOPA del día 7 de febreru de 2008, el  Decretu 3/2008 de 23 de Xineru, nun se respeta nun  númberu incontable d'ocasiones nos diversos documentos presentaos. Especial mención merecen aquellos núcleos a los cualos reconocióse-yos tanto'l so nome tradicional como'l castellán, tamos falando en concretu de Santa Bárbola/Santa Bárbara y de L´ Entregu/ El Entrego, yá que,  nos documentos, namá s'usa'l nome en castellán, siendo oficiales ambos y, polo tantu, en tolos documentos municipales deben d'usase los dos, tantu l'asturianu como'l castellán. Esperamos qu'esta situación sea correxida y se respete la toponimia oficial d'esti Conceyu.

TERCERA.- Plantéase la necesidá de promover les esplotaciones forestales. Tando d’alcuerdu con  ello, entendemos que nun se debe de cayer nel erru de dar  pie a plantíos masivos d'especies foranies de pocu valor pero por demás agresives cola redolada, tantu pol impactu paisaxísticu, como pola so afección sobre'l suelu, les agües y la biodiversidá.    Hasta agora la presencia de plantíos d'ocalitos y de pinos nel nuesu  conceyu foi casi testimonial. Dende La Semiente, suxerimos qu'esa situación debe de siguir calteniéndose, ye por ello que proponemos que nel PGOU se recueya la prohibición de plantíos d'ocalitos y de coníferes.  Pol contrariu, deben potenciase los plantíos d'árboles autóctonos de gran valor ambiental y económicu. Amás consideramos que la esplotación maderera debe de realizase con criterios sostenibles y respetuosos col mediu ambiente, torgandose n'el mesmu Plan, aquelles formes d'esplotación o técniques que nun sigan estos criterios.

CUARTA.- La esistencia de regueros, afluentes del Nalón, que reciben virtíos d'agües fecales y otres, provenientes, tantu de núcleos  rurales, como de les propies redolaes urbanes, faen necesariu que s'encete, obviamente en collaboración coles alministraciones indicaes, el so saneamientu.  Nesti sentíu proponemos que s'ellabore un plan que recueya nun catálogu los regueros afectaos por esta situación, l'estáu en que s'atopen, onde tan los focos contaminantes, etc. con cuenta de dir encetando gradualmente la solución a esta problemática.

QUINTA.- Creemos qu'una de les faltes de Samartín, qu'incide directamente na perda de población, ye l'ausencia de texíu empresarial qu'en materia d'empléu pueda ufiertar  una alternativa al gran volume de puestos de trabayu amortizados col cierre de los pozos mineros, lo qu'obliga a gran parte de la población a buscar  empléu fuera del Conceyu y en munches ocasiones fuera de la mesma Cuenca del Nalón. Con éses l’ Área Central asturiana perfílase como la gran receptora d'esa demanda d'empléu, Xixón, Uviéu, los polígonos empresariales  allugaos nesi espaciu central de Asturies...etc. N'esti contestu, creemos que se debe de potenciar una alternativa pública de tresporte que, al nuesu criteriu pasa fundamentalmente por meyorar los defectos  del serviciu ferroviariu esistente na actualidá. Los parámetros d'esa meyora deben de basase na solución de faltes, como les frecuencies de pasu de los trenes y l'escesiva duración de los recorríos. Resultando evidente qu'alternatives como la propuesta del  Tren-Tran nun solucionen el problema, en cambiu paeznos más indicáu llograr l'aplicación nesti asuntu de les recomendaciones recoyíes nel Plan Estratéxicu Comarcal del Valle del Nalón qu'afondaben, fundamentalmente na necesidá de llograr un modelu ferroviariu rápidu y competitivu, qu'ayudara a contribuyir a afitar población y a ser la principal alternativa de movilidá ente la Área Central Asturiana y la Cuenca, siendo capaz de competir y de complementase col tresporte per carretera. Tocantes a los problemes urbanísticos xeneraos, pensamos qu'actuando localizádamente con soterramientos puntuales, podríamos resolver los principales problemes que xenera'l trazáu del tren al so pasu peles zones urbanes, pudiendo ser compatibles diches actuaciones.

SESTA.-El sector del comerciu de proximidá en Samartín, formáu fundamentalmente por pequeños comercios de la más diversa actividá, amenazáu na so  supervivencia pola competencia de les grandes superficies comerciales, tantu poles del centru asturianu, como pola asitiada directamente nel nuesu conceyu y poles medianes superficies qu’abunden en toos los nuestros núcleos urbanos, debe d'atopar nesti PGOU un ciertu grau de reconocimientu que contribuya a la so    pervivencia, yá de por sí bien complicada. Esti sector económicu non solo contribúye a facer ciudá, sinón que, amás, al ser los sos propietarios persones afincaes y residentes nel conceyu contribuye directamente a l’oxetivu d'afitar población y a xenerar actividá económica al redior suyu.  Por tou lo anterior, suxerimos que, con calter xeneral, se determine  nun autorizar  nueves implantaciones en tol conceyu d'esti tipu de superficies comerciales grandes y medianes

SÉPTIMA.- El planteamientu efectuáu nel Documentu de Prioridaes en relación cola peatonalización del centru de los pueblos paeznos correctu. Sin embargu, consideramos necesariu complementar eses polítiques cola creación d'aparcamientos públicos y gratuitos  en zones afayadices pa ello, que solucionen los problemes xeneraos pola eliminación de les places d'aparcamientu esistentes con anterioridá.

OCTAVA.- El D.P.    Concreta una serie d'alternatives pa unes zones determinaes del conceyu. Dempués d'estudiar con detalle lo planteao llegamos a les siguientes consideraciones:
             MUMI.- Non solo debe tenese  en cuenta la proximidá del MUMI a la de contemplar les altures permitíes. La proximidá a esti espaciu de la barriada de San Vicente y  l'impactu que sobre ella y los sos habitantes tendría l’altura  de les instalaciones que se planteen, faen conveniente, al nuestru criteriu, que l'altura màxima permitía se reduza de cuatro a dos plantes.
             TALLERES DE SANTANA- Pensamos que l'usu residencial debe de quedar llindáu al ámbitu espacial contempláu nes actuales N.S.P., quedando'l restu de la so superficie acutáu pa usos empresariales que sean compatibles cola redolada urbana na que s'alluga. Amás debería d'estudiase la posibilidá d'un paséu fluvial pela zona colindante col Ríu Villar.
             POZU ENTREGU.- En casu de desarrollase soluciones como la planteá pa esti espaciu, consideramos  como requisitu que los aparcamientos que pudieren xenerase sean de calter públicu y gratuitu y nun signifiquen una amenorga de les places esistentes anguaño.
             ZONA’L FLORÁN.- A falta d'una mayor concreción, si lo que se plantea ye la posibilidá de baltar el Campu fútbol d'El Florán por que n’esi espaciu pudieren desenvolvese construcciones de vivienda por axentes privaos, yá adelantamos el nuesu desalcuerdu con tal pretensión.  De llevase a cabu el derribu, entendemos que l'alternativa pasaría,  bien pola ampliación del Parque, bien por dalgún nuevu equipamientu compatible col sitiu.
             ZONA  LA ISLLA.- No referente a reafitar lo aprobao nel so día, consideramos qu'a esti respectu yá hubo apocayá un resolvimientu del plenu y agora lo que-y correspuende a esti PGOU ye buscar un usu compatible con esi resolvimientu.
NOVENA.- Resumiendo, compartimos, polo xeneral, los principios rectores del PGOU que nos propón l'equipu redactor, por eso facemos la reflexón siguiente: Nel analís que se fai del anterior Documentu de Prioridaes  ponse de relieve la contradicción esistente ente planteao nél y lo desarrollao darréu, como quiera qu'en  gran parte esi desarrollu posterior, absolutamente refugable pela nuesa parte, vieno dáu pola intervención  de los Servicios Técnicos Municipales encabezaos pol equipu de gobiernu d'aquellos momentos, teniendo en cuenta qu'esos servicios técnicos municipales son les mesmes persones y que l'equipu de gobiernu actual respuende al mesmu partíu que defendía esi indeseáu modelu de desarrollu, manifestamos la nuesa esmolición pol fechu de que pudiéramos  repitir la mesma hestoria, de manera que, a la fin del procesu, atopáramos con un PGOU nel que cualquier paecencia cola filosofía que s'esprende d'esti Documentu de Prioridaes sea una mera coincidencia.

L´Entregu a 20 de Marzu de 2013
 

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